Míg korábban egy cég sikerességét szinte kizárólag a pénzügyi eredményeik jellemezték, ma már ezen felül az is számít, mennyire fenntartható egy vállalat működése. A vállalat értéke tehát nem csak attól függ, milyen profitot hoz, mennyit növekszik évről-évre, hanem attól is, mennyire fenntarthatóak a működési folyamatai és termékei és hogy hogyan kezeli a környezeti és társadalmi hatásait. A vállalati fenntarthatóság értékké vált, amelyről kommunikálni kell, mert az érdekeltek egyre inkább elvárják ezt.
Mindezek miatt a nem-pénzügyi, vagy CSR, fenntarthatósági jelentések manapság egyre nagyobb érdeklődést vonzanak. Ennek ösztönzői sokfélék lehetnek, az egyre szigorodó jogszabályi elvárások mellett az érintetti csoportok (befektetők, tulajdonosok, munkavállalók, helyi közösségek, civil szervezetek, hatóságok, beszállítók, vásárlók stb.) részéről is egyre nagyobb az igény az átláthatóságra és elkötelezettségre, ezek a csoportok gyakran építik bele döntéseikbe azt, amit egy vállalat fenntarthatóságáról tudnak (vagy nem tudnak).
A CSR (a vállalati társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos) tevékenységek és az ezekkel kapcsolatos kommunikációs stratégiák fontos eszközök ezeknek az igényeknek a kielégítésében. A kérdés azonban nem csak a megítélésről és az átláthatóságról szól. Számos gazdasági tényező sarkallja a vállalatokat, hogy a fenntartható gondolkodásmódot beépítsék a stratégiájukba, kommunikációjukba, sőt üzleti modelljeikbe is. A befektetők egyre fontosabbnak látják, hogy olyan cégekbe fektessenek be, amelyek hosszútávú fenntarthatósága biztosított, a vásárlók pedig egyre inkább választási szempontnak tartják a vállalatok fenntarthatóságát.
Az érdekelti csoportok a döntéseikhez információ-forrást keresnek, illetve keresik az interaktív kommunikációs formákat a rájuk hatással lévő vállalatokkal.
A fenntarthatósági vagy CSR tevékenységek kommunikációja felhívja a figyelmet a cég fenntarthatósági elkötelezettségére, beszámol a területen elért eredményeiről és kihívásairól – a legjobb esetben nyíltan feltárja azt, hogyan látja a vállalat a saját szerepét a különböző társadalmi és környezeti folyamatokban, mint pl. a klímaváltozás, a munkaerőpiaci folyamatok vagy a helyi közösségek életében. A fenntarthatósággal kapcsolatos, célorientált kommunikációval jobb megítélésre tehet szert a cég az érdekelti csoportok szemében egyaránt, és jelentősen növelhető a munkavállalói elkötelezettség, csökkentve ezáltal a fluktuációt.
A kommunikáció egyik formája, hogy ún. fenntarthatósági jelentéseket készítenek a vállalatok, amelyben átlátható és hiteles módon beszámolnak a fenntarthatósági tevékenységeikről. Mindehhez többféle szabvány áll rendelkezésre, amelyek segítik a vállalatokat a kommunikáció hitelességében, hatékonyságában.