Egyre gyakrabban találkozunk ilyen és hasonló megtévesztő állításokkal, amikor terméket vásárolunk vagy szolgáltatást veszünk igénybe. Vajon mit takarnak ezek a megfogalmazások? Valóban zöld állításokról van szó? És tényleg támogatjuk a környezetet, ha megvesszük?
Az Európai Bizottság célja, hogy ezt a zavaró és nehezen értelmezhető állapotot megszüntesse, hiszen felmérésük szerint a környezeti címkék és zöld állítások fele félrevezető, megalapozatlan vagy hiányos. Ennek szabályozására szorgalmaz összehasonlítható, hiteles és ellenőrizhető eszköztárat és kommunikációt a Green Claims direktíva, amelynek hatályba lépése közelebb van, mint gondolnánk! Gyártói és forgalmazói szempontból értékteremtő üzleti lehetőség a zöld kommunikáció, fogyasztóként pedig környezettudatos vásárlásra ösztönöz.
Ügyvezetőnk, Jenei Attila a ‘A holnap tegnapja’ fenntarthatósági rádióműsorban osztja meg gondolatait a témában, amelyet Spotifyn-on vagy Apple Podcasts-en lehet visszahallgatni.
Továbbá, szakcikkünkben olvashat arról, hogy milyen tudományosan megalapozott intézkedések és lehetőségek állnak a terméket gyártó és szolgáltatást nyújtó vállalatok termékfejlesztő és kommunikációs csapatai előtt, hogy a zöld állítások valóban hiteles alapokra kerüljenek és fenntartható szemléletet tükrözzenek.