Fenntarthatósági stratégia vállalata számára

A fenntarthatósági stratégia teszi lehetővé, hogy fenntartható vállalkozássá váljon. Ez a teljesítményértékelésen, a vállalat piaci környezetének elemzésén és a jogalkotó követelményein alapul.

A globális kihívások sokrétűek - a lehetőségei is

Találja meg az igényeinek megfelelő fenntarthatósági tervet. Megbízható tanácsadóként dolgozunk a fenntartható üzleti stratégiáján a maximális hatás érdekében.

Mit jelent a fenntarthatóság?

A fenntarthatóság olyan üzleti megközelítés, amely a vállalat hatásaiért való felelősséget helyezi a középpontba. Ennek megfelelően a fenntartható vállalkozás értékes hozzájárulást nyújt a gazdaság, az ökológia és a társadalom három területén. A klímaváltozás miatt az üzleti életben a fenntartható gyakorlatokat gyakran társítják a környezeti felelősségvállalással kapcsolatos intézkedésekkel. Ez messze nem minden. A szabályozási és társadalmi átalakulások is fokozzák a fenntartható üzleti megközelítés iránti igényt.

A vállalati fenntarthatóság sokkal többre terjed ki, mint a klímavédelmi intézkedések. A fenntartható üzleti stratégia a társadalmi fenntarthatósági kérdéseket is magában foglalhatja. Általában a fenntarthatósági stratégia intézkedései a vállalat fenntarthatósági menedzsmentjében konvergálnak. A végrehajtásért azonban nem csak az ESG (Environmental Social Governance) vagy a CSR (Corporate Social Responsibility) részleg felelős. A vállalati fenntarthatóság az egész vállalatot érinti és a lehető legjobban pozícionálja a jövőre nézve.

A sikeres és fenntartható üzleti stratégia elemei

A sikeres fenntarthatósági stratégia szisztematikus megközelítésen múlik. Ezért a fenntarthatósági stratégiánk 3 fázisból áll, amely lehetővé teszi, hogy személyre szabott és megvalósítható megoldást dolgozzunk ki a vállalata számára:

1. szakasz:
360°-os elemzés

A belső és külső körülményeket először elemezni és összefoglalni kell a stratégiai döntéshozatal alapjaként.

2. szakasz:
Stratégiafejlesztés

Meghatározzuk a kulcsfontosságú stratégiai fenntarthatósági cselekvési területeket, és egy integrált és átfogó fenntarthatósági stratégiát vezetünk le.

3. szakasz:
A stratégia végrehajtása

Mérhető célokat és konkrét intézkedéseket hajtunk végre, amelyek hozzájárulnak a stratégiai célok teljesítéséhez.

A kihívás valós.
De jó hírünk van: a fenntarthatósági üzleti stratégiák működnek.

A fenntarthatóság nem lehetőség, hanem szükségszerűség. Az előttünk álló idő számos kihívást hoz, amely hatással lehet vállalkozására. Az erőforrások kimerülése, az ellátási lánc megszakadása, a klímaváltozás, a biodiverzitással kapcsolatos válság vagy a társadalmi igazságtalanság okozta nagyfokú bizonytalanságok, hogy csak néhányat említsünk. Ugyanakkor a közvélemény és más érdekeltek egyre nagyobb nyomást gyakorolnak a vállalatokra, hogy legyenek a megoldás részesei – az úgynevezett zöld növekedés vagy zöld vállalkozás révén. Az optimális fenntarthatósági stratégia mindezekre a körülményekre reagál.

A vállalati fenntarthatóság előnyei, velünk

Alkalmazkodjon vállalkozása a jövőbeli kockázatokhoz és lehetőségekhez

A sikeres vállalatok előre néznek és felkészülnek a jövőre. A sikeres fenntarthatósági stratégia azokra a keretfeltételekre épül, amelyeknek a vállalat ki van téve.

Hatékony fenntarthatósági stratégia végrehajtása

A fenntarthatósági stratégia kidolgozása összetett feladat lehet. Mi az igényeihez igazodó, célzott és hatékony feldolgozást kínálunk, mivel a fenntarthatósági menedzsment az alapszolgáltatásunk.

Támogatjuk a jogi megfelelést

A vállalatokkal szemben támasztott követelmények egyre nőnek, nem utolsósorban az EU taxonómiája és a CSRD miatt. Ez rálátást, tapasztalatot és holisztikus megközelítést igényel - mi mindent lefedünk.

Javítsa hírnevét és jelentési folyamatát

Először a tettek, aztán a szavak. Ez az útiterv a hírneve javításához. Szakmai alapokra fektetett fenntarthatósági kommunikációt kínálunk a fenntarthatósági jelentések világos folyamatain keresztül.

Fenntarthatósági stratégiánk szolgáltatásai

Fenntarthatósági stratégia kidolgozása

A vállalat teljesítményének és a kontextusnak a 360°-os áttekintése alapján egy világosan meghatározott, könnyen érthető pilléreket tartalmazó fenntarthatósági stratégia kerül kidolgozásra. Ez magában foglalhatja az ügyfelek és a befektetők igényeit is. A megvalósítás a meglévő erősségek bővítésére és a gyengeségek kezelésére törekszik, kielégítve a jogalkotó és a piac egyre növekvő igényét egy szakmailag alátámasztott, integrált, aktívan irányított, a jövőbeni fenntarthatósági intézkedésekre vonatkozó szemléletre. A vállalat jelenlegi fenntarthatósági menedzsment teljesítményének (az úgynevezett fenntarthatósági érettség) értékeléséhez szakértőink egy moduláris elemzési megközelítést dolgoztak ki, hogy a legjobban lefedjük igényeit.

Lényegességi elemzés

Mielőtt belevágna a stratégia megvalósításába, javasoljuk, hogy végezze el a lényegességi elemzést, más néven a lényegességi értékelést. Ez képezi minden fenntarthatósági menedzsment magját, és megalapozza a jelentéstétel során tárgyalt témákat. Meghatározza, hogy melyek azok a környezeti, társadalmi és etikai témák, amelyek lényegesnek minősülnek, és amelyekre a vállalatnak összpontosítania kell. Cégünk megközelítése megegyezik a GRI egyetemes szabványok ajánlásával és a „kettős lényegesség” megközelítésével, amely a CSRD-vel összhangban a jövőbeni jelentéstétel kötelező eleme.

 

Mi a „lényegesség”? Ezt három különböző nézőpontból kell értékelni. Először is a legfontosabb érdekelt felek szempontjából, másodszor a környezeti és társadalmi hatás szempontjából, harmadszor pedig az üzleti siker szempontjából. A lényegesnek ítélt témák fókuszterületekké válnak, és elkülönülnek a többi, kevésbé központi témától.

Előnyök:

  • Fokozott figyelem a (korlátozott) belső erőforrásokra és az olvasó figyelmének legjobb kihasználására (jelentés)
  • A szakmailag levezetett lényegességi értékelés segíthet megelőzni a zöldremosást, növelheti a hitelességet és csökkentheti a negatív hírnév kockázatát
  • Hatékony vezetői jóváhagyás a stratégiai fókuszterületekre (csökkentett döntéshozatali teher az ellentétes belső érdekek miatt).
  • A témák prioritásainak meghatározása a fenntarthatósági stratégia célzott működéséhez vezet, és lehetővé teszi az erőforrások könnyebb elosztását egy racionalizált költségvetési folyamat révén.

Fenntartható irányítás

A sokféle ágazatra, vállalati méretre és a fenntartható irányítási megközelítésekre vonatkozó rálátásunkkal támogatjuk, hogy a legmegfelelőbb módon integrálja a fenntarthatóságot a szervezetébe. A hasonló fenntarthatósági menedzsmenttel működő vállalatokkal való összehasonlítás megteremti a vezetői tudatosságot, és segít rávilágítani a korszerű fenntarthatósági menedzsment méretére és struktúrájára.

Szívesen támogatjuk a folyamatok különböző szakaszaiban, és megtaláljuk a vállalatának megfelelő stratégiát!

FAQ

Gyakran ismételt kérdések a fenntarthatósági stratégiáról

Minél jobban ismeri erősségeit és gyengeségeit, annál jobban tud reagálni és felkészülni. Ami általában igaz az üzleti stratégiára, az a fenntarthatósági stratégiára is érvényes. Az erősségek és gyengeségek kezelése érdekében érdemes érdeklődni a legfontosabb érdekelt felek vélt fenntarthatósági teljesítményéről, kutatni a versenytársak teljesítményét, értékelni saját fenntarthatósági érettségünket, és független minősítést kérni. Ezen elemzés alapján nyilvánvalóvá válnak a fejlesztendő lehetőségek és a kezelendő kockázatok, szilárd alapok mentén történhet a stratégia megvalósítása. Strukturális keretként segít, ha van egy kész lényegességi értékelés és jól meghatározott lényeges témák.

A lényegességi elemzés minden fenntarthatósági menedzsment magját képezi, és a jelentéstétel során tárgyalt valamennyi téma alapját képezi. Meghatározza, hogy mely környezeti, társadalmi és etikai témákra kell összpontosítani. Így a menedzsment erőforrásai célzottan és hatékonyan használhatók fel. Az általános jelentéstételi szabványok és a jogi követelmények szakmai lényegességi elemzésen alapulnak.

Ideális esetben csak egyetlen olyan üzleti stratégia létezik, amely mélyen megvalósítja a fenntarthatósági megfontolásokat, például a bolygónk határait és a társadalmi kohéziót. A gyakorlatban azonban az üzleti stratégiák gyakran rövid és középtávú pénzügyi teljesítményszámokra korlátozzák a nézőpontjukat. A fenntarthatósági stratégia a jelenlegi üzleti modellek holisztikus értékelésével és a szükséges alternatívák bemutatásával tölti ki ezt a hiányt. Ez magában foglalja a perspektíva hosszú távú kiterjesztését, beleértve a teljes up- és downstream értékláncot, a külső érdekelt felek szempontjainak értékelését, a környezeti és társadalmi hatások figyelembevételét, valamint az értékteremtés és értékmegőrzés nem pénzügyi szempontjainak – mint például a kockázatcsökkentés, a márka és a munkáltatói hírnév vagy a globális piaci dinamikától való függetlenség – beépítését.

Az EFRAG a GRI legtöbb gondolatát átvette a CSRD ESRS-tervezetében. A CSRD azonban mindenhol kettős lényegességet ágyaz meg – ami hatással van a fenntarthatósági stratégia kidolgozására. Nem csak arra összpontosít, hogy mi a legjobb a társadalom és a bolygó számára, hanem arra is, hogy milyen kockázatokkal és esélyekkel szembesülnek a vállalkozások a fenntarthatósággal kapcsolatos trendek révén. A szervezeteknek most már nemcsak a stratégia, hanem az irányítás, a döntéshozatal és a teljesítményértékelés szempontjából is be kell számolniuk az üzleti teljesítmény és a fenntarthatósági teljesítmény közötti összefüggésekről. Emellett szükség van egy aggregált fenntarthatósági menedzsment perspektívára, valamint minden egyes konkrét lényegességi téma mérlegelésére is.

Nincs egyetlen helyes megközelítés, ez inkább a vállalat által használt jelentési szabványtól függ. A GRI szabvány például két dimenziót javasol:

  1. gazdasági, környezeti és társadalmi hatások (inside-out, azaz a jelentést
    készítő szervezet gazdaságra, környezetre és társadalomra gyakorolt hatása)
  2. az érdekeltek fontossága

A CSRD / ESRS tervezetek szintén két dimenziót tartalmaznak, de a második dimenzió eltér:

  1. fenntarthatósági hatás (szintén inside-out, mint a GRI)
  2. pénzügyi hatás (a vállalati értékre, az üzleti modellre, a stratégiára, a célok elérésére és az értékteremtésre
    vonatkozó lényeges kockázatok és lehetőségek)

A GRI, a CSRD és más keretrendszerek azonban mindhárom dimenzió használatát támogatják:

  1. Fenntarthatósági hatás
  2. Pénzügyi hatás
  3. Az érdekeltek hozzájárulása (GRI mint saját dimenzió, CSRD a másik két dimenzió kiterjesztésére és érvényesítésére)

Kapcsolatfelvétel

Töltse ki az alábbi űrlapot, és csapatunk örömmel segít kérdései, észrevételei kapcsán.

Köszönjük üzenetét! Hamarosan válaszolunk Önnek.