Az ALTEO célja az volt, hogy kiszámítsa a Scope 1,2 és 3 vállalati karbonlábnyomát, amely a dekarbonizációs stratégiájának alapjait teremti meg.
A kihívást elsősorban a vállalat különböző üzletágaiban végzett változatos tevékenységek köre jelentette. A cégen belül és kívül lévő aktivitási adatforrások szintén összetett számítási folyamatokat eredményeztek. Minden üzleti tevékenységükre külön elkészítettük a karbonlábnyomokat.
Megoldásunk
A denkstatt Hungary elkészítette a Scope 1,2 és 3 kibocsátási számításokat a GHG Protocol módszertana alapján.
Mivel ez volt az ALTEO első átfogó lábnyomszámítási projektje, néhány Scope 3 kibocsátási kategória számítása proxy adatokra vagy költség-alapú aktivitási adatokra épült.
Az eredmények alapján az ALTEO kibocsátási struktúráját kielemezve rámutattunk a fő kibocsátási forrásokra és üzleti tevékenységekre, amelyek a vállalati kibocsátásokhoz a legnagyobb mértékben hozzájárulnak.
Egy interaktív workshop során számos dekarbonizációs lehetőséget tekintettünk át a vállalat szakembereivel, figyelembe véve a vállalat üzleti terveit, a forrásokra és kibocsátásokra való ráhatását, valamint a jövőbeli intézkedések kibocsátás-csökkentési potenciálját.
Ezt követően a vállalat szakértőivel közösen megfogalmaztuk a jövőre értelmezhető kibocsátáscsökkentési stratégia alapjait, fő pilléreit.
Ügyfélelőny
Az ügyfél átfogó képet kapott a teljes (Scope 1,2 és 3) vállalati üvegházhatású gázkibocsátásairól, valamint egy elemzést készítettünk arról, hogy a különböző üzletágai és tevékenységei milyen mértékben járulnak hozzá a teljes vállalati kibocsátásokhoz.
Az ún. hotspot elemzés után lehetett lefektetni dekarbonizációs stratégia alapjait.
A Scope 3 kibocsátások – a szektorból és a vállalati tevékenységektől függően – a teljes vállalati karbonlábnyom jelentős hányadát tehetik ki. Ezeknek az ún. indirekt kibocsátásoknak a kiszámítása segít a vállalatnak, hogy felismerje, mely tevékenységei, mely kibocsátási források járulnak leginkább hozzá a karbonlábnyomához és segíti elő a dekarbonizációs stratégia alapjainak kialakítását, illetve az üzleti modellek átgondolását.